Gebruikers kunnen instellen bij welk scenario ze een e-mailnotificatie willen ontvangen. Als beheerder leg je hier vast van welk e-mailsjabloon er gebruik gemaakt moet worden. Als er geen sjabloon is ingericht wordt er geen e-mail ontvangen.
Berichten vanuit de PIP: behandelaar krijgt een mailtje als de aanvrager een bericht op de PIP heeft geplaatst.
Bericht naar de PIP: aanvrager krijgt een mailtje dat er een nieuw bericht op de PIP is geplaatst.
Overschrijden behandeltermijn zaak: behandelaar krijgt een mailtje als er nog 10% van de tijd over heeft. Voorbeeld: doorlooptijd van de zaak is 48 uur. De behandelaar krijgt 4,8 uur (is 4 uur en 48 minuten) voor het verstrijken van de afhandeltermijn een mailtje.
Overschrijden opschortingstermijn zaak: een opgeschorte zaak wordt hervat om dat de einddatum van de opschorting geweest is. De behandelaar van die zaak krijgt een mail ter info.
Naast deze inrichting moet de medewerker dus zelf ook iets inrichten. Dit kan hij/zij zelf doen op de medewerkerspagina: