Het dashboard kan naar de persoonlijke voorkeuren ingericht worden door widgets toe te voegen, deze het gewenste format te geven en ze op gewenste positie op het dashboard te slepen.
Algemeen
Je vindt de widgets door op het dashboard met je muis over de groene plusknop heen te gaan en hier op 'Widget aanmaken' (Grijze knop) te klikken.
Hier kan je de volgende Widget-typen aanmaken:
|
Zoekopdracht
De zoekopdrachtwidgets zijn gebaseerd op de zoekopdrachten die in uitgebreid zoeken aanwezig zijn. Er zijn vier standaard zoekopdrachten, de zoekopdrachen die de gebruiker zelf aangemaakt heeft en de zoekopdrachten die met de gebruiker gedeeld zijn. Deze kunnen dus allemaal toegevoegd worden als widget.
Standaard zoekopdrachten
- Mijn Zaakintake : Alle zaken met de status 'nieuw', waar de gebruiker als 'behandelaar' is aangewezen; waar de gebruiker bij die specifieke afdeling/rol hoort; waar de registratiedatum in het verleden ligt.
- Mijn openstaande zaken : Alle zaken met de status 'In behandeling' waarbij de gebruiker ook de behandelaar is.
- Mijn afdeling : Alle zaken waarvan de 'afdeling' gelijk is aan die van de gebruiker.
- Alle zaken : Alle zaken
Eigen en gedeelde zoekopdrachten
Alle zoekopdrachten die de gebruiker zelf aangemaakt heeft of met zijn afdeling/rol gedeeld zijn kunnen worden toegevoegd als widget. Wanneer deze zoekopdrachten door de eigenaar gewijzigd worden, zullen deze ook in de widgets gewijzigd worden.
Favoriete zaaktypen
Aan de 'favoriete zaaktypen'-widget kunnen zaaktypen toegevoegd worden. Een zaaktype kan vervolgens gebruikt worden om de nieuwe zaak dialoog te openen waarbij het zaaktype automatisch ingevuld wordt.
Mijn openstaande taken
Laat zien in welke zaak je taken open hebt staan en op welke dag deze aan jou toegewezen is.
Taken
Hetzelfde als 'Mijn openstaande taken', alleen met meer mogelijkheden om dit specifieker te maken. Zoals je in het onderstaande screenshot ziet, kun je filters toepassen aan deze widget.
Bovenin de balk staat de mogelijkheid " + Fillter ", wanneer je hierop klikt zul je meerdere velden te zien krijgen waarop je kunt filteren.
Daarnaast geeft het "wieltje" rechtsboven ook meer opties om verschillende kollommen toe te voegen of juist weg te halen uit deze widget.
Note : Je kunt ook in het zaaktype inrichten dat er standaard een taak in de zaak staat. Klik dan eerst op 'taak' in het Elementen menu en beschrijf vervolgens de taak.
Externe URL
Je kunt op je dashboard ook URL's plaatsen van website waar jouw organisatie veel gebruik van maakt.
Echter, wanneer de URL niet geconfigureerd is in de catalogus zal het systeem een foutmelding "Externe URL https://www.google.com is niet toegestaan" geven. Dit kun je oplossen door de volgende stappen te volgen:
- Ga naar de beheerkant van het Zaaksysteem,
- Klik op 'configuratie' in het menu aan de linkerkant,
- In het configuratie menu kies je voor 'Gebruikers',
- Mogelijk moet je iets naar onder scrollen tot je de titel "Toegestane domeinen voor externe URL dashboard widget" ziet. Zie screenshot. Hier voeg je de toegestane URL's toe. Wanneer je de URL hier hebt toegevoegd, kan de gebruiker deze in zijn/haar dashboard gebruiken.